Historia serii gier Civilization \u2014 najwa\u017cniejsze informacje o kultowej grze strategicznej<\/a><\/em><\/strong><\/p>\n\n\n\nTw\u00f3rcy mieli nadzieje, \u017ce w\u0142a\u015bnie tytu\u0142owe legendy b\u0119d\u0105 tym, co przyci\u0105gnie graczy do tej ods\u0142ony Strongholda<\/em>. Pierwsz\u0105 i najwi\u0119ksz\u0105 legend\u0105, kt\u00f3r\u0105 dostajemy w kampanii, jest Kr\u00f3l Artur i jego Rycerze Okr\u0105g\u0142ego Sto\u0142u. Potem kolejno poznajemy legendy Zygfryda Fafnesbana oraz Vlada Draculi.<\/p>\n\n\n\nNie mo\u017cna zarzuci\u0107 tw\u00f3rcom, \u017ce nie przy\u0142o\u017cyli si\u0119 do stworzenia siedzib tytu\u0142owych legend. Ka\u017cdy zamek jest dopracowany i posiada sw\u00f3j niepowtarzalny charakter.<\/strong><\/p>\n\n\n\nTwierdza: Legendy<\/em> to nie jest gra pozbawiona zalet, jednak wprowadzenie elementu fantastycznego pozbawi\u0142o j\u0105 realizmu, za kt\u00f3ry gracze pokochali seri\u0119<\/strong>. Gra, kt\u00f3ra szturmem zdoby\u0142a rynek jako symulator zarz\u0105dzania zamkiem, nagle zmieni\u0142a si\u0119 w zwyk\u0142\u0105 strategi\u0119 czasu rzeczywistego z elementami fantasy. Negatywny odbi\u00f3r tej zmiany odbi\u0142 si\u0119 na renomie ca\u0142ej serii.<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n<\/span>Twierdza 3 – jedno wielkie rozczarowanie<\/span><\/h2>\n\n\n\nW 2011 roku seria Stronghold <\/em>mia\u0142a powr\u00f3ci\u0107 do swoich korzeni, a to za spraw\u0105 Twierdzy 3.<\/em> Po kilku nieudanych eksperymentach studio Firefly uzna\u0142o, \u017ce czas powr\u00f3ci\u0107 do sprawdzonych rozwi\u0105za\u0144.<\/strong><\/p>\n\n\n\nW tr\u00f3jce mamy powr\u00f3t do podzia\u0142u na kampani\u0119 ekonomiczn\u0105 oraz militarn\u0105. Poza tym znowu po\u0142o\u017cono wi\u0119kszy nacisk na rozbudow\u0119 i rozw\u00f3j naszej twierdzy<\/strong>. Dostajemy do dyspozycji szereg ulepsze\u0144 zamku oraz budynk\u00f3w, kt\u00f3re maj\u0105 uczyni\u0107 nasz\u0105 osad\u0119 wielk\u0105 i niezdobyt\u0105. Brzmi dobrze, prawda? Z\u0142a passa tw\u00f3rc\u00f3w jednak zn\u00f3w da\u0142a si\u0119 we znaki…<\/p>\n\n\n\nPo ukazaniu si\u0119 <\/strong>Stronghold 3 <\/em><\/strong>gracze masowo zacz\u0119li wytyka\u0107 b\u0142\u0119dy,<\/strong> pocz\u0105wszy od grafiki \u2013 wiele os\u00f3b twierdzi, \u017ce warstwa wizualna jest zwyczajnie brzydka i niedopracowana, nawet na najwy\u017cszych dost\u0119pnych ustawieniach graficznych. Kolejnym pojawiaj\u0105cym si\u0119 problemem jest \u015bcie\u017cka d\u017awi\u0119kowa, kt\u00f3ra po pewnym czasie zaczyna nudzi\u0107 i irytowa\u0107.<\/p>\n\n\n\nNie lepiej ma si\u0119 warstwa fabularna gry. Kampanie s\u0105 nudne, a czasami wr\u0119cz niegrywalne. Sterowanie jednostkami wojskowymi jest \u017cmudne i nie dostarcza frajdy. Jednym s\u0142owem \u2014 pora\u017cka na ca\u0142ej linii. <\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n<\/span>Twierdza: Kr\u00f3lestwa \u2014 Stronghold w ods\u0142onie F2P MMO<\/span><\/h2>\n\n\n\nStudio FireFly niezmiennie stara\u0142o si\u0119 ulepszy\u0107 i przyci\u0105gn\u0105\u0107 graczy do serii Stronghold<\/em>. W 2012 roku otrzymali\u015bmy kolejn\u0105 ods\u0142on\u0119 serii \u2014 Stronghold Kingdoms<\/em>. By\u0142a to strategia MMO<\/strong> \u2014 darmowa, ale zawieraj\u0105ca liczne mikrop\u0142atno\u015bci (np. mogli\u015bmy kupowa\u0107 u\u0142atwiaj\u0105ce rozgrywk\u0119 karty), co spotka\u0142o si\u0119 z mieszanym odbiorem przez graczy.<\/p>\n\n\n\nRozbudowuj\u0105c sw\u00f3j zamek, mo\u017cemy przy\u0142\u0105czy\u0107 si\u0119 do jednego z kilku europejskich pa\u0144stw i od podszewki pozna\u0107 dzia\u0142anie \u015bredniowiecznego systemu feudalnego<\/strong>. Gra oferuje te\u017c dosy\u0107 dobrze rozwini\u0119ty system dyplomacji, kt\u00f3ry pozwoli nam zawi\u0105zywa\u0107 cenne sojusze i podnosi\u0107 sw\u00f3j presti\u017c.<\/p>\n\n\n\nTak jak w przypadku Stronghold Legends<\/em> zmiany wprowadzone w tej ods\u0142onie serii spotka\u0142y si\u0119 z mieszanymi uczuciami w\u015br\u00f3d graczy. Czasem jednak pro\u015bciej, znaczy lepiej.<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n<\/span>Twierdza: Krzy\u017cowiec 2 – ca\u0142kiem udany powr\u00f3t do Ziemi \u015awi\u0119tej<\/span><\/h2>\n\n\n\nKiedy gracze us\u0142yszeli, \u017ce w 2014 roku ma wyj\u015b\u0107 druga cz\u0119\u015b\u0107 Twierdzy: Krzy\u017cowiec, <\/em>na forach zawrza\u0142o. Fani obawiali si\u0119 kolejnej przekombinowanej cz\u0119\u015bci. Po premierze jednak odetchni\u0119to z ulg\u0105 \u2014 nie by\u0142o idealnie, ale lepiej ni\u017c przy ostatnich kilku cz\u0119\u015bciach.<\/strong>\u00a0<\/p>\n\n\n\nW Stronghold: Crusader II <\/em>ponownie wyruszamy na Bliski Wsch\u00f3d walczy\u0107 podczas wypraw krzy\u017cowych, czy to po stronie si\u0142 arabskich, czy te\u017c europejskiego rycerstwa.<\/p>\n\n\n\nTwierdza: Krzy\u017cowiec 2 <\/em>rozbudowuje pewne elementy dobrze graczom znane z poprzednich ods\u0142on serii. Tym razem nasi przeciwnicy s\u0105 inteligentniejsi i sprytniejsi. Walczymy z nimi na nowych mapach, korzystaj\u0105c z pu\u0142apek, skradzionych plan\u00f3w twierdz i w tradycyjnych starciach bitewnych. Ka\u017cda frakcja otrzyma\u0142a r\u00f3wnie\u017c nowe jednostki bojowe<\/strong>, kt\u00f3re zosta\u0142y wyposa\u017cone w aktywne i pasywne zdolno\u015bci specjalne.<\/p>\n\n\n\nOd strony technicznej Twierdza: Krzy\u017cowiec 2 <\/em>otrzyma\u0142a nowy silnik graficzny, kt\u00f3ry w teorii mia\u0142 znacz\u0105co poprawi\u0107 opraw\u0119 wizualn\u0105. <\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n<\/span>Twierdza: W\u0142adcy wojny \u2014 najnowsza ods\u0142ona serii<\/span><\/h2>\n\n\n\nNajnowsze dziecko w rodzinie Stronghold <\/em>ma zaledwie kilka miesi\u0119cy. <\/strong>Twierdza: W\u0142adcy Wojny <\/em><\/strong>przenosi nas na Daleki Wsch\u00f3d. <\/strong>Tym razem wcieli\u0107 si\u0119 mo\u017cemy w takie narody jak: mongolscy koczownicy, szoguni z Japonii, cesarskie Chiny czy koczownicze ludy zamieszkuj\u0105ce tereny obecnego Wietnamu.<\/p>\n\n\n\nW dalszym ci\u0105gu nasza uwaga skupia si\u0119 g\u0142\u00f3wnie na rozbudowie naszej twierdzy, ale pracujemy te\u017c nad rozwojem technologii<\/strong>, rekrutowaniem ludzi do naszego wojska, aby poprowadzi\u0107 ich do epickich potyczek.<\/p>\n\n\n\nNajwi\u0119ksz\u0105 nowo\u015bci\u0105 w Stronghold: Warlords<\/em> s\u0105 w\u0142a\u015bnie w\u0142adcy, kt\u00f3rzy sprawuj\u0105 w\u0142adze nad poszczeg\u00f3lnymi terytoriami. <\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nJak zauwa\u017cyli\u015bcie, Stronghold <\/em>to bardzo nier\u00f3wna i wzbudzaj\u0105ca wiele emocji seria. Ma za sob\u0105 wzloty i ale jedno jest pewne \u2014 tw\u00f3rcy nie powiedzieli jeszcze ostatniego s\u0142owa i na pewno jeszcze czym\u015b nas zaskocz\u0105!<\/p>\n\n\n\n\u0179r\u00f3d\u0142o obraz\u00f3w: store.steampowered.com<\/em><\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Pierwsza ods\u0142ona z serii Twierdza zyska\u0142a w naszym kraju bardzo du\u017c\u0105 popularno\u015b\u0107. Nie powinno to dziwi\u0107 \u2014 jedynka to solidny RTS, jednak im dalej w las… Przyjrzyjmy si\u0119 dzi\u015b bli\u017cej wszystkim grom wydanym pod szyldem Stronghold i prze\u015bledzimy wzloty i upadki serii. Seria gier Twierdza \u2014 najwa\u017cniejsze informacje Cykl Stronghold to po\u0142\u0105czenie symulatora budowy \u015bredniowiecznego […]<\/p>\n","protected":false},"author":22,"featured_media":10135,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[24],"class_list":["post-10134","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-rozrywka","tag-gry"],"acf":[],"yoast_head":"\n
Gratka dla fan\u00f3w \u015bredniowiecza \u2014 seria gier Twierdza (Stronghold) – Scroll<\/title>\n\n\n \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n