<\/span><\/h2>\n\n\n\nPocz\u0105tki Unreal Engine datowane s\u0105 na rok 1995<\/strong>. Tim Sweeney rozpocz\u0105\u0142 pisanie programu zaraz po wydaniu swoich pierwszych dw\u00f3ch gier \u2013 ZZT <\/em>i Jill of The Jungle. <\/em>Wed\u0142ug niekt\u00f3rych \u017ar\u00f3de\u0142 pierwszy kod Unreal Engine by\u0142 w 90% stworzony przez za\u0142o\u017cyciela Epic Games.<\/strong> Silnik oficjalnie zadebiutowa\u0142 w 1998 r. razem z premier\u0105 strzelanki <\/strong>Unreal<\/em><\/strong>, <\/strong>jednak dost\u0119p do technologii opracowanej przez Sweeneya ju\u017c w 1996 otrzyma\u0142y MicroProse i Legend Entertainment. Dzi\u0119ki wczesnemu licencjonowaniu oprogramowania Epic by\u0142 w stanie zebra\u0107 \u015brodki potrzebne do dalszego rozwoju.<\/strong><\/p>\n\n\n\nZdecydowanie najpopularniejszym silnikiem od Epic Games jest Unreal Engine 4. Podczas premiery \u201eczw\u00f3rka\u201d zaprezentowa\u0142a niespotykan\u0105 dot\u0105d liczb\u0119 narz\u0119dzi. <\/strong>Co wi\u0119cej, ka\u017cde z nich by\u0142o stosunkowo proste w obs\u0142udze, co przekona\u0142o do siebie wielu tw\u00f3rc\u00f3w. Jednym z nich jest Marc Janas, kt\u00f3ry by\u0142 odpowiedzialny za design takich gier jak <\/strong>DOOM 3, Crucible, <\/em><\/strong>czy dodatek do <\/strong>Battlefield 4 <\/em><\/strong>o nazwie <\/strong>Dragon\u2019s Teeth<\/em><\/strong>. <\/em>Projektant <\/strong>stwierdzi\u0142, \u017ce Unreal Engine 4 jest najbardziej przyjaznym silnikiem dla tw\u00f3rc\u00f3w, z jakim mia\u0142 do czynienia przez 10 lat swojej dzia\u0142alno\u015bci w bran\u017cy. Kolejnym atutem UE4 jest zaawansowany system Blueprint, pozwalaj\u0105cy w szybkim tempie rozwija\u0107 mechanizmy gry bez u\u017cycia kodu<\/strong>. Przez swoje wygodne w u\u017cytku narz\u0119dzia Unreal Engine 4 zdeklasowa\u0142 swoj\u0105 najwi\u0119ksz\u0105 konkurencj\u0119<\/strong> \u2013 CryEngine tworzony przez Crytek.<\/p>\n\n\n\nRazem z Unreal Engine 4 zmieni\u0142y si\u0119 zasady licencjonowania produktu Epic Games. Od tamtej pory miesi\u0119czna subskrypcja programu kosztowa\u0142a 19.99$ plus 5% zysku ka\u017cdej stworzonej na nim gry.<\/strong> Nowa mar\u017ca nie przeszkodzi\u0142a jednak tw\u00f3rcom w korzystaniu z produktu Epic Games.<\/p>\n\n\n\n