Historia serii gier Crysis \u2014 najwa\u017cniejsze informacje o kultowej grze tw\u00f3rc\u00f3w Far Cry<\/a><\/em><\/strong><\/p>\n\n\n\nSeria BioShock <\/em>wesz\u0142a na rynek z przytupem<\/strong>. Rzadko kiedy zdarza si\u0119, \u017ce nowe uniwersum przyjmuje si\u0119 a\u017c tak dobrze. Pierwsza cz\u0119\u015b\u0107 sprzeda\u0142a ponad cztery miliony kopii, a ca\u0142y cykl? Prawie 10 razy wi\u0119cej!<\/strong><\/p>\n\n\n\n<\/span>Lista wszystkich gier BioShock<\/em><\/span><\/h2>\n\n\n\n<\/span>BioShock<\/em><\/span><\/h3>\n\n\n\nSeri\u0119 zapocz\u0105tkowa\u0142 wydany w 2007 BioShock.<\/em> <\/strong>Produkcja to istny fenomen w\u015br\u00f3d gier wideo<\/strong>. BioShock <\/em>by\u0142 jedn\u0105 z pierwszych gier, kt\u00f3ra, jednocze\u015bnie b\u0119d\u0105c projektem zahaczaj\u0105cym o artyzm, tak dobrze \u0142\u0105czy kluczowe elementy wielu gatunk\u00f3w. Postacie wyci\u0105gni\u0119te prosto z horroru, system walki jak w topowej strzelance, g\u0142\u0119boka fabu\u0142a i \u015bwietny \u015bwiat otaczaj\u0105cy gracza i wiele innych sk\u0142adowych czyni t\u0119 gr\u0119 tak wyj\u0105tkow\u0105<\/strong>.<\/p>\n\n\n\nAkcja produkcji toczy si\u0119 w 1960 roku w alternatywnym \u015bwiecie.<\/strong> Gracz wciela si\u0119 w Jacka, kt\u00f3rego samolot rozbija si\u0119 gdzie\u015b po\u015brodku Oceanu Spokojnego. Bohater cudem dop\u0142ywa do najbli\u017cszej latarni morskiej. Znajduje tam batyskaf, kt\u00f3ry zabiera go w sam \u015brodek podwodnej utopii nazwanej Rapture. Miasto, cho\u0107 od jakiego\u015b czasu stopniowo pogr\u0105\u017caj\u0105ce si\u0119 w ruinie, zachowuje si\u0119 jak \u017cywy organizm. Tw\u00f3rcy naprawd\u0119 zadbali o wype\u0142nienie teoretycznie martwej metropolii mro\u017c\u0105cymi krew w \u017cy\u0142ach widokami<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n\u0179r\u00f3d\u0142o: m.imdb.com<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n\u015awietny design nie ko\u0144czy si\u0119 tylko na mapach. Zastanawiasz si\u0119 jak zaprojektowa\u0107 postacie tak, aby zosta\u0142y w pami\u0119ci graczy? Zagraj w BioShock<\/em>. Kolosalni Big Daddy, Siostrzyczki, Atlas, to tylko kilka z postaci, kt\u00f3re sta\u0142y si\u0119 kultowe<\/strong>. Modele przeciwnik\u00f3w tak\u017ce zas\u0142uguj\u0105 na pochwa\u0142\u0119. W zdeformowanych twarzach mieszka\u0144c\u00f3w Rapture wida\u0107 nieodwracalne zezwierz\u0119cenie. Jednak w trakcie walki czu\u0107 du\u017cy dyskomfort, w ko\u0144cu kiedy\u015b to byli ludzie<\/strong>. W\u0142a\u015bnie tak mocne emocje <\/strong>potrafi uwolni\u0107 gra Kena Levine`a!<\/p>\n\n\n\nTrudne wybory moralne<\/strong> to kwintesencja produkcji Irrational Games. Ju\u017c na samym pocz\u0105tku gry mo\u017cemy zabi\u0107 jedn\u0105 z Siostrzyczek w celu zdobycia punkt\u00f3w umiej\u0119tno\u015bci. Oczywi\u015bcie gracz nie musi<\/strong> tego robi\u0107, jednak ADAM<\/strong> (pozwalaj\u0105cy ulepszy\u0107 nasze zdolno\u015bci) jest niezwykle wa\u017cny. Niekt\u00f3re decyzje mog\u0105 zmieni\u0107 przebieg ca\u0142ej naszej rozgrywki<\/strong>!<\/p>\n\n\n\nW 2016 BioShock <\/em>doczeka\u0142 si\u0119 swojego remastera<\/strong>. Gra w swojej od\u015bwie\u017conej wersji mo\u017ce by\u0107 wy\u015bwietlana w rozdzielczo\u015bci 4K. Poprawie uleg\u0142y tak\u017ce wszystkie tekstury <\/strong>oraz interfejs<\/strong>. Odnowiona wersja produktu jest cz\u0119\u015bci\u0105 BioShock: The Collection<\/em>.<\/p>\n\n\n\n<\/span>BioShock 2<\/em><\/span><\/h3>\n\n\n\nDruga cz\u0119\u015b\u0107 serii ma miejsce osiem lat po wydarzeniach opisanych w \u201ejedynce\u201d. Tw\u00f3rcy pozwolili graczom wej\u015b\u0107 w sk\u00f3r\u0119 jednego z Tatu\u015bk\u00f3w<\/strong> \u2014 Delt\u0119. Kolos ma jeden cel: odnowi\u0107 swoj\u0105 wi\u0119\u017a z Siostrzyczk\u0105 o imieniu Emilly. Je\u015bli tego nie zrobi, umrze.<\/strong> Przez prawie dekad\u0119 od fina\u0142u pierwszego BioShocka<\/em> Rapture pogr\u0105\u017cy\u0142o si\u0119 w jeszcze wi\u0119kszym chaosie. Do w\u0142adzy dosz\u0142a grupa kolektywist\u00f3w nazywaj\u0105ca si\u0119 Rodzin\u0105 Rapture.<\/p>\n\n\n\nSterowanie Big Daddym ca\u0142kowicie zmieni\u0142o rozgrywk\u0119. Gracz m\u00f3g\u0142 teraz korzysta\u0107 z pot\u0119\u017cnych broni,<\/strong> takich jak ogromne wiert\u0142o, czy pistolet na nity. W \u201edw\u00f3jce\u201d zmieniono system walki na kr\u00f3tkim dystansie. Od teraz ka\u017cda bro\u0144 by\u0142a w stanie wymierzy\u0107 cios wr\u0119cz<\/strong>, co w po\u0142\u0105czeniu z u\u017cyciem wybranego plazmidu, tworzy\u0142o zab\u00f3jcz\u0105 kombinacj\u0119.<\/p>\n\n\n\nZmiana perspektywy da\u0142a nowe \u015bwiat\u0142o na histori\u0119 z pierwszego <\/strong>BioShocka<\/em><\/strong>. <\/em>Kierowanie dzia\u0142aniami protektora Siostrzyczek pozwala zrozumie\u0107, na czym polega ich specjalna wi\u0119\u017a. Gra wci\u0105\u017c daje nam mo\u017cliwo\u015b\u0107 u\u015bmiercania zmutowanych dziewczynek w zamian za ulepszanie naszych zdolno\u015bci.<\/strong> Je\u015bli zdecydujemy si\u0119 na tak\u0105 wymian\u0119, to b\u0119dziemy musieli zmierzy\u0107 si\u0119 z zupe\u0142nie now\u0105 jednostk\u0105, opancerzon\u0105 Big Sister.<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nBioShock 2 <\/em>wprowadzi\u0142 tak\u017ce tryb multiplayer<\/strong>, kt\u00f3ry dzia\u0142a\u0142 jako oddzielna, samodzielna gra. BioShock: Fall of Rapture <\/em>opowiada histori\u0119 wojny domowej, kt\u00f3ra wybuch\u0142a na rok przed fabu\u0142\u0105 pierwszej cz\u0119\u015bci. Gracze mog\u0105 zmierzy\u0107 si\u0119 w siedmiu trybach multiplayer na a\u017c szesnastu mapach. <\/strong>W zamian za dobre rezultaty otrzymujemy ADAM, pozwalaj\u0105cy zdobywa\u0107 nowe wyposa\u017cenie, plazmidy i wiele innych.<\/p>\n\n\n\n<\/span>BioShock: Infinite<\/em><\/span><\/h3>\n\n\n\nOstatnia cz\u0119\u015b\u0107 trylogii (2013) zostawia za sob\u0105 zamok\u0142e tereny Rapture. Zamiast tego gracz mo\u017ce przemierza\u0107 miasto Columbia, umieszczone 4572 metry nad ziemi\u0105<\/strong>. Gra jest prequelem. Akcja opisana w Infinite <\/em>dzieje si\u0119 w 1912. Wcielamy si\u0119 w posta\u0107 Bookera DeWitta, kt\u00f3ry, aby sp\u0142aci\u0107 sw\u00f3j d\u0142ug, musi odnale\u017a\u0107 wi\u0119zion\u0105 od dziecka w podniebnej metropolii Elizabeth. Podobnie jak dwie wcze\u015bniejsze ods\u0142ony, gra odkrywa przed odbiorcami, co si\u0119 mo\u017ce sta\u0107, gdy grupa zapale\u0144c\u00f3w doprowadzi swoje pogl\u0105dy do ekstremum.<\/strong><\/p>\n\n\n\nRozgrywka ponownie uleg\u0142a zmianie. <\/strong>Dzi\u0119ki wi\u0119kszej otwarto\u015bci map walka sta\u0142a si\u0119 dynamiczniejsza, przez co gracz z \u0142atwo\u015bci\u0105 m\u00f3g\u0142 manewrowa\u0107 wok\u00f3\u0142 wrog\u00f3w. Starcia straci\u0142y troch\u0119 w kwestiach taktycznych, za to by\u0142y bardziej efektowne.<\/strong> Ciekawym dodatkiem jest Sky Hook pozwalaj\u0105cy Bookerowi porusza\u0107 si\u0119 pomi\u0119dzy dryfuj\u0105cymi wysepkami. W grze nie u\u015bwiadczymy tak\u017ce plazmid\u00f3w. W ich miejsce zawita\u0142 Vigor, kt\u00f3ry pozwala mi\u0119dzy innymi na telekinez\u0119, czy kontrol\u0119 nad elektryczno\u015bci\u0105 lub zwierz\u0119tami.<\/strong><\/p>\n\n\n\n\u0179r\u00f3d\u0142o: microsoft.com<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\nBioShock: Infinite <\/em>to naj\u0142adniejsza gra ca\u0142ego cyklu. Produkcja oparta na silniku Unreal Engine 3 prezentuje si\u0119 bardzo dobrze nawet 8 lat po premierze.<\/strong> Odej\u015bcie od brudu Rapture jest jednak kwesti\u0105 sporn\u0105. Columbia ma wiele wolnych przestrzeni pozwalaj\u0105cych na lepsz\u0105 eksploracj\u0119. Podwodne miasto wszystkie swoje niedogodno\u015bci nadrabia\u0142o niezapomnian\u0105 atmosfer\u0105. Miasta r\u00f3\u017cni r\u00f3wnie\u017c styl zabudowa\u0144. Rapture by\u0142o definicj\u0105 Art D\u00e9co, natomiast podniebna metropolia zach\u0119ca do siebie klimatem secesji.<\/strong><\/p>\n\n\n\n<\/span>Warto kupi\u0107 BioShock: The Collection<\/em>?<\/span><\/h2>\n\n\n\nJe\u015bli nigdy nie gra\u0142e\u015b w seri\u0119 od 2K, to warto, aby\u015b zainteresowa\u0142 si\u0119 zakupem BioShock: The Collection. <\/em>Jest to zestaw zawieraj\u0105cy kompletn\u0105 trylogi\u0119 wraz ze wszystkimi dodatkami i DLC. <\/strong>Dwie pierwsze cz\u0119\u015bci gry zosta\u0142y zremasterowane w celu przystosowania ich do mo\u017cliwo\u015bci dzisiejszego sprz\u0119tu. Odnowione <\/strong>BioShock <\/em><\/strong>oraz <\/strong>BioShock 2 <\/em><\/strong>dzia\u0142aj\u0105 p\u0142ynnie w rozdzielczo\u015bci 4K<\/strong>, a nowe tekstury wgrane do obu produkcji od\u015bwie\u017caj\u0105 te do\u015b\u0107 stare tytu\u0142y. Trylogia jest mo\u017cliwa do kupienia ju\u017c od oko\u0142o 30 z\u0142otych.<\/strong><\/p>\n\n\n\n\u0179r\u00f3d\u0142o: purepc.pl<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n<\/span>BioShock 4 <\/em>\u2014 przysz\u0142o\u015b\u0107 serii<\/span><\/h2>\n\n\n\nPierwsze wzmianki o pracy nad czwart\u0105 ods\u0142on\u0105 cyklu wyp\u0142yn\u0119\u0142y na \u015bwiat\u0142o dzienne ju\u017c w 2019. Dzi\u015b, 2 lata p\u00f3\u017aniej, wiemy niewiele wi\u0119cej. Jedna z nielicznych potwierdzonych informacji to odsuni\u0119cie zespo\u0142u Kena Levine`a od produkcji<\/strong>. Jest to do\u015b\u0107 du\u017cy policzek dla weteran\u00f3w serii \u2014 za\u0142o\u017cyciel Irrational Games jest przecie\u017c ojcem sukcesu <\/strong>BioShocka<\/em><\/strong>.<\/p>\n\n\n\nPrzejd\u017amy jednak do pozytywnych news\u00f3w. Gra jest tworzona na Unreal Engine 5, co pozwoli na wprowadzenie grafiki na kompletnie nowy poziom. <\/strong>Zmianom ulegn\u0105 tak\u017ce lokacje, po kt\u00f3rych b\u0119dziemy si\u0119 porusza\u0107. Cz\u0119\u015bciowo otwarte wysepki Columbii zejd\u0105 na drugi plan, przy w pe\u0142ni otwartej, rozleg\u0142ej mapie <\/strong>zupe\u0142nie nowego \u015bwiata.<\/p>\n\n\n\n\nhttps:\/\/www.youtube.com\/watch?v=Y3ScMJmnTAY\n<\/div><\/figure>\n\n\n\n
Na premier\u0119 gry b\u0119dziemy musieli jednak troch\u0119 poczeka\u0107<\/strong>. Tw\u00f3rcy oznajmili w kwietniu, \u017ce dopiero wyszli z fazy koncepcyjnej projektu. Potwierdzaj\u0105 to proponowane przez 2K oferty pracy. Studio poszukuje g\u0142\u00f3wnego scenarzysty do ponownego o\u017cywienia \u015bwiata <\/strong>BioShock<\/em><\/strong>.<\/p>\n\n\n\nSeria BioShock <\/em>jest uznawana za jedn\u0105 z najlepszych fabularnych podr\u00f3\u017cy w historii gier komputerowych<\/strong>. \u015awiat Tatu\u015bk\u00f3w, Siostrzyczek i mutacji genetycznej wci\u0105ga jak ma\u0142o kt\u00f3ry. Je\u015bli jeszcze nie gra\u0142e\u015b w trylogi\u0119 Kena Levine`a nie czekaj!<\/strong> Na pewno si\u0119 nie zawiedziesz!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"BioShock to surrealistyczna strzelanka, kt\u00f3rej ciekawa i niesztampowa fabu\u0142a wci\u0105ga od pierwszych minut. Ken Levine przetar\u0142 szlak i pokaza\u0142, \u017ce FPS nie musi ogranicza\u0107 si\u0119 tylko do strzelania. Zanurzmy si\u0119 w niesamowitym \u015bwiecie BioShock. BioShock \u2014 historia serii Studiem odpowiedzialnym za seri\u0119 BioShock jest 2K Boston (obecnie Irrational Games). Produkcja wysz\u0142a na \u015bwiat\u0142o dzienne w […]<\/p>\n","protected":false},"author":7,"featured_media":9654,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[24],"class_list":["post-9647","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-rozrywka","tag-gry"],"acf":[],"yoast_head":"\n
Historia serii BioShock \u2014 najwa\u017cniejsze informacje o kultowej grze Kena Levine\u2019a – Scroll<\/title>\n\n\n \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n